Suntem deschiși spre noutate

Suntem deschiși spre noutate

Sistemul de învățământ tradițional, așa cum se desfășoară în țara noastră este predominant orientat către abilitățile cognitive ale preșcolarilor și școlarilor, fiind interesat de ierarhizarea elevilor în funcție de rezultatele obținute de aceștia la teste de evaluare a cunoștințelor pe diferite domenii de studiu. Dar, este bine cunoscut faptul că notele bune la școală nu garantează succesul în viață sau în carieră.

O nouă perspectivă asupra educației pentru viață, pentru viitor este adusă de Transforming Education – o organizație fondată în Statele Unite ale Americii, care reunește specialiști în științele educației și psihologiei, din toată lumea. Transforming Education este axată pe cercetări aplicative privind flexibilizarea sistemelor de educație pentru a ține pasul cu societatea aflată în schimbări accelerate pe toate planurile. Recent, organizația a lansat un studiu care vizează factorii care asigură cu adevărat succesul în viață. Rezultatele obținute au dus la concluzia conform căreia reușita pe termen lung, pe palierele academice, profesionale, sociale sau financiare, depinde în mare măsură de o serie de abilități noncognitive, concentrate în termenul generic MESH (Mindset, Essential Skills, Habits). Aceste abilități intrapersonale și interpersonale se referă la curiozitate, atitudinea pozitivă în fața învățării, încrederea în sine, autocontrolul, spiritul de echipă, inteligență emoțională și autocunoaștere. Dezvoltarea acestor structuri de abilități, de la vârste mici, are efecte în adaptarea la mediul școlar (scad abandonul școlar și cresc motivația copiilor pentru învățare) și în cel social (cresc angajabilitatea și probabilitatea unor câștiguri financiare mari și stabile, precum și armonia personală și interpersonală).

Asemenea rezultate ne obligă pe toți cei implicați în educație (educatori, profesori, părinți) să dăm mai multă importanță abilităților emoționale și sociale, pe lângă cele cognitive legate de scris, citit sau operații matematice.

facebook